Trudno sobie wyobrazić dzisiejszą popkulturę bez udziału Franka Frazetty (09.02.1928 – 10.05.2010). Fani komiksów, gier wideo i fantastycznych filmów wiele zawdzięczają jego dziełom.
Przepiękne ilustracje z Conanem, które w latach 60. zdobiły okładki zbiorów opowiadań Roberta E. Howarda i powieści L. Sprague de Campa przyczyniły się do ogromnej popularności tego bohatera. Podobnie stało się z cyklem „Barsoom” Edgara Rice Burroughsa, kiedy doszło do tego, że czytelnicy kupowali książki przede wszystkim dla dzieł Frazetty. Jego obraz z Conanem zatytułowany „Barbarian” był wielokrotnie cytowany w innych dziełach, m.in. na plakatach „Gwiezdnych Wojen”, „Armii Ciemności” czy „W krzywym zwierciadle: Wakacje”, a pozostałe grafiki, pełne barbarzyństwa, przemocy i seksapilu zredefiniowały gatunek fantasy od strony wizualnej.
Karierę rysownika rozpoczął w wieku szesnastu lat jako inker w komiksowych tytułach oraz rysownik krótkich opowiastek z szerokiego spektrum gatunkowego. Od zawsze pragnął zostać twórcą komiksów toteż w latach 50. tworzył dla EC Comics, National Comics i wielu innych mniejszych wydawnictw. Jego okładki do „Bucka Rogersa” zwróciły uwagę Ala Cappa, który zaproponował mu pracę przy gazetowych paskach „Li’l Abner”. W tym samym czasie pracował również jako asystent Dana Barrego tworzącego codzienne paski „Flasha Gordona”.
Prawdziwy przełom w karierze Frazetty nastąpił w 1964 r. kiedy namalował okładkę dla magazynu MAD z jednym z Beatlesów, Ringo Starrem. Zwrócił tym samym uwagę United Artists Studios, które zaproponowało mu wykonanie plakatu do komedii Petera Sellersa „Co słychać, koteczku?”. Wtedy też otworzył się wór z propozycjami tworzenia zarówno plakatów (m.in. „Wyzwania” Clinta Eastwooda, „Mad Maxa” George’a A. Millera, „Nieustraszonych pogromców wampirów” Romana Polańskiego czy „Od zmierzchu do świtu” Roberta Rodrigueza), reklam („Battlestar Galactica”) okładek do książek (wspomnianego „Conana” i „Barsoom”, ale też „Tarzana” czy „Kane’a”), magazynów (Eerie, Creepy, Vampirella) i płyt CD (dla Dust, Nazareth czy Molly Hatchet). Frazetta wreszcie stał się artystycznie niezależny i porzucił marzenia o rysowaniu komiksów na rzecz ilustracji. W swoich dziełach wykreował kilka postaci (Death Dealer, Jaguar God), które później stały się ikonami fantasy i otrzymały drugie życie na łamach komiksów wydawnictw Verotik oraz Image Comics.
W 1983 r. wraz z Ralphem Bakshim stworzył film animowany „Ogień i Lód„, w którym znaczna część opowieści oraz postacie były zaczerpnięte z jego obrazów. W 1966 r. zdobył nagrodę Hugo w kategorii najlepszy artysta profesjonalny, a sześciokrotnie był do niej nominowany. W 2003 r. powstał dokument pt. „Frazetta: Painting With Fire”.